maandag 16 april 2012

Vrouwen voor het voetlicht

Een tijdje geleden was ik op een dag van de Kunstkaravaan van Passage,  christelijk maatschappelijke vrouwenorganisatie, waar ik lid van ben.

Passage  - hart voor de samenleving
              -oog voor de naaste
              -gevoel voor cultuur



 
Het thema van deze dag was "De Bijbel in geuren en kleuren"
En ook smaken kwamen aan bod.
Geuren die in de Bijbel voorkomen werden benoemd  en ook zorgde een geurjockey er voor dat we ze ook konden ruiken.  Ik heb geroken hoe nardus ruikt en mirre en hysop.
En we proefden honing (Hooglied) en  de bitterste chocolade (bij het verhaal van Naomi en Ruth)
Er werden prachtige liederen, aria's en spirituals gezongen en dat werd begeleid door mooi pianospel.


En ook hoorden we, van een kunsthistorica (werkzaam bij het Catharijneconvent in Utrecht) geloofsverhalen  over vrouwen en zagen we er mooie beelden bij.
Ondertussen werd ons geheugen en onze kennis getest door middel van een quiz, waarbij een bijbels kookboek te verdienen viel.
In het  Museum Catharijneconvent is van 31 maart tot 24 juni 2012 een sfeervolle tentoonstelling



             "Vrouwen voor het voetlicht"

over vrouwen in de geschiedenis van het Christendom in Nederland.
Over hun toewijding, hun bevlogenheid  om zich in te zetten voor hun geloof en hun kerk.
En de manier waarop ze dat deden.

Voor  dit museum inclusief deze tentoonstelling heb ik een toegangskaart gekregen.
Omdat wij een museumjaarkaart hebben wil ik dit kaartje graag weggeven aan
iemand die op 23 april  volger  is van mijn blog is en die  geïnteresseerd is.

(De plaatjes bij dit blog zijn niet geweldig. Ik ben er mee aan het stoeien geweest maar e.e.a. wilde me niet snel genoeg lukken.)

Heb je belangstelling, laat dan een berichtje achter.
Op 23 april, 13.00 uur, geef ik het kaartje weg.
Fijne dag nog en groetjes, Thea R.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Thea, wat mooi dat hier aandacht voor is. Ik wil er niet heen hoor, woon niet echt in de buurt.. Maar ik vind het een lief gebaar van je!
    Hopelijk maak je iemand blij!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi Thea om zo'n dag mee te maken.
    Ik zal er nog even over nadenken, maar eigenlijk is het een beetje te ver. Dank voor je aanbod.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Thea

    Ik zou er wel voor in aanmerking willen komen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Rita, waar kan ik jou vinden?
      Ben je de Rita uit mijn volgerslijst?
      Graag een reactie van je.
      Groetjes, Thea.

      Verwijderen
  4. Ooooh Ben ik nog op tijd? Ik wil wel graag een kansje wagen. Ik ben een tijdje terug nog naar een tentoonstelling geweest in het Catherijne Convent over de Pelgrims (ik vind het echt een geweldig museum!) Ik heb Kunstgeschiedenis gestudeerd en vooral de christelijke voorstellingen trekken mij heel erg! Maar met 3 kleine kindjes zijn de kosten van musea bezoeken eigenlijk te duur, dus ik zou het super vinden om gezellig met mijn moeder een dagje naar Utrecht te togen!! Fingers crossed!! Lfs Evelien.

    BeantwoordenVerwijderen