woensdag 15 juni 2016

Ik weet nu hoe dat voelt

Een week gelden was ik aan het boodschappen doen. 
Zo na de vakantie was er zo links en rechts iets dat aangevuld moest worden.
Ik deed op m'n gemak een rondje door de supermarkt.
Wat lekkere dingen, iets wat in de aanbieding was, groente, fruit
Bij de kassa aangekomen sloot ik me, gewoontegetrouw,
aan in de rij waar je alleen kon pinnen.
Nog net voor ik mijn boodschappen op de band legde,
was er een mevrouw voor me die haar pas niet bij zich had.
De schrik sloeg me om het hart.
In de vakantie had ik de pas in een andere tas gedaan.
Ik keek in mijn portemonnee en zag dat de inhoud niet genoeg zou zijn.
Dus .....  Boodschappen terugleggen, in omgekeerde volgorde de winkel door. 
En alleen het nodige dat ik nog kon betalen mee naar huis.

Wat een akelige ervaring.

En later die dag respect voor al die mensen die zo vaak door de winkel moeten,
al rekenend wat kan of niet kan.
Niet dat ik maar raak koop. Ik denk best na over mijn uitgaven
maar heb nu eenmaal iets meer "rek" in mijn portemonnee.

Ik heb even ervaren hoe het voelt en heb respect voor hen die dat dagelijks voelen.


2 opmerkingen:

  1. Heel confronterend! Ook ik realiseer me iedere dag opnieuw hoe rijk ik nu ben. Op allerlei vlakken, maar zeker ook financieel ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is even een confronterende ervaring maar niet helemaal echt.
    Jij kunt naar huis om je pasje op te halen anderen moeten alle extraatjes laten liggen als het geld op is.
    Het voelt even heel naar en je staat even stil bij je medemens en dat is ook wel een fijn idee!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen