maandag 9 februari 2015

Cadeautjes uitpakken

Een tijdje geleden hadden we een verjaardag en dus kochten we een cadeautje voor de jarige.
Als er jarigen zijn die graag iets specifieks voor huis of hobby kopen, geven we daar ook wel eens een bijdrage voor.
inpakken

Maar altijd probeer ik het cadeau leuk in te pakken en te laten merken dat er aandacht aan besteed is.
Wel geeft dit zo langzamerhand te denken.

Wat te denken van een (volwassen) jarige die haar nagels in het papier zet en de verpakking er achteloos af trekt. En een jarige die een geldcadeau kreeg en de verpakking à la minute kapot scheurt om het geld er uit te vissen. 
 
Love this gift tag idea

Een cadeau uitpakken  door zo veel mogelijk de plakbandjes los te maken en het cadeaupapier gewoon even wegleggen (of je het later gewoon bij het oud papier doet kan je zelf weten toch) toont meer respect voor de gever. Geldcadeaus hoef je niet open te maken, je waardering hangt toch niet af van de inhoud?
Je kan het kinderen al leren en het kan (een goede) gewoonte geworden heb ik gezien.

Washi Tape Gift wrapping / Envolturas
(De foto's zijn van internet)

6 opmerkingen:

  1. Ja, herkenbaar hoor.... Je maakt af en toe wat mee! Maar intussen weet ik wel wie er een met zorg verpakt cadeau kan waarderen en wie niet....
    Van een kind kun je het wel hebben als het papier er af geroetst wordt, maar een volwassene zou zich anders behoren te gedragen. Ik heb het met m'n neefje ook een keer gehad dat het geldbiljet door midden werd gescheurd toen hij de envelop open scheurde, maar daar konden we met z'n allen om lachen en we riepen 'je hebt er twee van gemaakt!'

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Thea,
    je vraagt of je mijn blog ook in het NDL's kunt lezen... dat kan met de vertaalknop, helemaal rechts bovenaan op mijn blog - of is je vraag eigenlijk of ik de tekst er 2-talig op wil zetten? Ik krijg die vraag wel vaker... ik besteed mijn vrije tijd liever aan knutselen, en zet het daarom in het engels op het blog, omdat de meeste lezers dat wel kunnen verstaan. Als je na het vertalen met de vertaalknop nog steeds vragen hebt, mag je me altijd mailen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben het helemaal met je eens.. kadootjes die ingepakt zijn, zeker als er aandacht aan is besteed, behoren met aandacht te worden uitgepakt. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Thea,
    Ja, ik pak mijn cadeautjes ook altijd met wat extra zorg in, vind het zoveel leuker om dan te geven. En veel mensen waarderen het ook, maar soms doe je het eigenlijk voor niets, want dan wordt de verpakking er zo vanaf gerukt zonder dat deze ook maar bekeken wordt... jammer is dat dan, maar nog geen reden om het dan maar niet meer te doen... Ik heb trouwens nog een megarol van dat craftpapier en heel veel linten en doorzichtig folie voor daar omheen... Ben zelf ook gek op mooie pakjes...
    Je vroeg me of ik ook nog niet-handwerkende schoonzussen had, ja hoor, maar wel maar eentje... haha...
    Fijne zondag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik laat het inpakken ook altijd afhangen van aan wie ik het geef. De een geniet nl veel meer van een mooie verpakking dan de ander. Als ik weet dat iemand daar oog voor heeft, doe ik er ook meer mijn best voor...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik laat het inpakken ook altijd afhangen van aan wie ik het geef. De een geniet nl veel meer van een mooie verpakking dan de ander. Als ik weet dat iemand daar oog voor heeft, doe ik er ook meer mijn best voor...

    BeantwoordenVerwijderen