donderdag 23 juli 2015

Hoe verhuis je een dierentuin?



Afscheid van de dierentuin

Waarschijnlijk was het de laatste keer dat we in de "oude" dierentuin in Emmen waren.
Als we weer gaan zijn ze denk ik wel verhuisd. Hoe doen ze dat? Lijkt me toch een gigantisch karwei. En de vlinders, vogels e.d?

Zo hier en daar was het al wat te zien. Er stonden planten in containers, soms waren er al lege plekken. Natuurlijk moet je zoiets voorbereiden,

Ik zal het missen dat sfeervolle park met z'n oude bomen, de ruimte, de gezelligheid.
Maar ja nieuwe tijden, nieuwe zaken. Ze konden ook geen kant meer op
En het moet rendabel blijven.

                                                   


Al jaren kwamen we er.
Dertig jaar geleden kochten we een abonnement  en vele jaren daarna verlengden we dat.
In het begin woonden we zo'n 25 kilometer er vandaan. Prima te doen.



Even naar de grote olifant die steevast op de punt van het buitenverblijf stond.
De apenrots, de vlindertuin...... Je hoefde niet het hele park te doen, je kwam toch gauw weer terug.
Soms was het hoofddeel spelen in de speeltuintjes.
Toen wat verder weg kwamen te wonen bleef het abonnement gewoon.
Pas toen de kinderen groter werden, hadden we geen abonnement meer en gingen nog af en toe.


Pasgeleden waren we er met kinderen en kleinkinderen, een hele club.
We genoten er van.


In een gesprek met een medewerker kwamen we er achter dat we de oudste olifant die er nu is,
waarschijnlijk  als pasgeboren baby hebben gezien.




2 opmerkingen:

  1. Oh, een dierentuin verhuizen...? Dat is een immens karwei... Maar het blijft toch wel in Emmen?
    Ja, de sfeer van het oude zul je zeker gaan missen als je er al zo vaak en van jongs af aan geweest bent!
    Ik ben er nog nooit geweest, het is voor ons ook wel ver weg. Maar ik wilde het ooit nog wel eens bezoeken. Dat zal dan nu wel de nieuwe dierentuin worden, of ik moet heel snel wezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is inderdaad een heeeeeeel karwei! Mijn broer werkt bij de gemeente Emmen en heeft er mee te maken. Maar ja, toch een stuk nostalgie verdwijnt....Leuk dat jullie al zo lang trouwe bezoekers zijn! De vlindertuin was ook zo mooi !! En warm.. Groetjes van hier !!

    BeantwoordenVerwijderen