dinsdag 20 mei 2014

Ik stem op Annie !!

Het is al een tijdje bekend dat Annie Schreijer - Pierik uit Twente op de lijst van het CDA staat, voor de Europese verkiezingen. (Nummer 25)
We kennen haar van de Tweede Kamer. Een fanatieke vrouw die graag opkwam voor het platteland en vooral de leefbaarheid er van.

Nu stem ik, zo lang ik mag stemmen, op een vrouw. En Annies enthousiasme spreekt me wel aan.
Het CDA (Overijssel) meende haar in het hokje "lijstduwer" te moeten zetten. Ze hadden beter moeten weten. Op de lijst is op de lijst! Voor spek en bonen meedoen daar houdt ze niet zo van.

Een voormalig statenlid van de PvdA, schreef een (beetje zuur) stukje in de krant over de redenen waarom ze het zou willen gaan doen.(Geld)  En dat haar stem, een van de zoveel, toch geen gewicht in de schaal zou leggen. Alsof haar stem minder zou tellen dan die van iemand anders.      (Zou hij ....)


Ze heeft Twente en ook (het platteland van) de rest van Nederland in het oog.
Natuurlijk zit ze graag aan haar keukentafel en geniet ze van haar kleinkinderen.
Maar ze wil ook nog wat anders. Van mij mag ze.
Als ze ergens voor gaat doet ze dat goed.
Mijn stem krijgt ze, dat is er al één en als er dus  een heleboel mensen meedoen komt ze er wel.
We zullen duimen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten